Slagelse Kommune

Med en ny kernefortælling fik Slagelse Kommune styrket sin kommunikation om de mange attraktive bosætningskvaliteter, kommunen rummer, med henblik på at tiltrække nye borgere.

Kort og godt

Situation

Slagelse Kommune har det hele. Uddannelser, kyst, god infrastruktur, tre købstæder og mange skønne landsbyer. Med baggrund i nye flyttemønstre, hvor et stigende antal borgere flytter ud af København, der kun er blevet accelereret af Covid-19, ønskede Slagelse Kommune at styrke kommunikationen om de lokale bosætningskvaliteter for at tiltrække borgere til kommunen.

Løsning

I fællesskab med +30 personer fra erhvervs-, kultur- og fritidsliv, turisme, lokalråd, uddannelsessteder og fra Slagelse Kommunes administration og institutioner blev der udviklet en kernefortælling, som skulle positionere kommunen som et attraktivt sted at flytte til. Processen indebar interviews med udvalgte kommunalpolitikere, workshops med udvalgte interessenter fra organisationer placeret i kommunen, en workshop med hele byrådet og en endelig politisk godkendelse. Der var især fokus på at skabe følelsen af ejerskab på tværs af kommunens interessenter og borgere, samt at formidle den helt rigtige fortælling om Slagelse Kommune.  

Resultat

Slagelse Kommune fik udviklet kernefortællingen ’Storebæltsforbindelse – til det gode liv’, der i de kommende år skal profilere kommunen som et attraktivt sted at flytte til og herved tiltrække nye borgere.

Beskrivelse

Slagelse Kommune er en kommune i Region Sjælland med omkring 80.000 indbyggere. Kommunen består af købstæderne Slagelse, Skælskør og Korsør og skaber forbindelse mellem det bedste fra storbyen og det dejligste fra landet. Kommunen er en del af Greater Copenhagen og tilbyder masser af studiepladser og gode jobs, natur og kultur.  

 Link til hjemmeside: www.slagelse.dk/borger 

Interesseret i at høre mere om vores cases og ydelser?

Kontaktperson

Ræk ud til Louise, hvis du er interesseret i at høre mere om projektet, og hvordan vi kan hjælpe dig.

Kontakt
Kontakt