Posted
08/09/23
At navigere gennem stormen

Dato: 21. september 2023
Program:
- 15.30: Dørene åbnes
- 16.15: Session 1: Beretninger fra frontlinjen med krisens praktikere
- 16.45: Pause – snacks og drikkevarer
- 17.00: Session 2: Krydsilden mellem værdi og forretning
- 17.30-18.00: Snacks og netværk
Session 1: Beretninger fra frontlinjen med krisens praktikere.
Hvad sker der under et ransomwareangreb eller i tumulten af en konkurs? Hvordan sikres plads til refleksion og kolde kalkulationer i pressede situationer? Vi vil dykke ned i essensen af krisekommunikation, udforske konsekvenserne af både fremragende og mangelfuld kommunikation – og afdække, hvilken betydning det kan have for situationens udfald.
Deltagere
Lasse Sandaker-Nielsen, rådgiver, tidl. SVP Comms i Norwegian og EVP Flyr
Lasse Sandaker-Nielsen hjælper virksomheder med at bygge og styrke deres omdømme gennem strategisk kommunikation og positionering. Lasse har mere end 20 års erfaring fra medier og erhvervsliv i Norge – både som journalist, rådgiver og kommunikationsdirektør i internationale, børsnoterede virksomheder. Lasse er ekspert i krisekommunikation og var i både Norwegian, og sidenhen konkursramte norske flyselskab Flyr, en central figur i styringen af den forretningsmæssige og omdømmemæssige krise, der med COVID-19 ramte luftfartsbranchen.
Michael Sjøberg, gidselforhandler, ekspert i ransomware og krisehåndtering, Delta Crisis Management
Michael Sjøberg er tidligere efterretningsofficer og har siden 1999 beskæftiget sig med krisehåndtering, kidnapninger og afpresningssituationer. Michaels speciale er kompleks risikostyring, krisekommunikation og strategisk håndtering af gidseltagninger. Han hjælper i dag danske og internationale kunder med at forberede sig på og håndtere ekstreme krisesituationer – herunder ransomware-angreb.
Louise Helstrup Guldager, Partner – Director of PR & Crisis Management i Substantia, vil moderere sessionen.
Session 2: Krydsilden mellem værdi og forretning.
I en verden, hvor virksomheder står i krydsilden mellem værdier og forretning, vil vi undersøge det pres, der kommer fra at balancere medarbejderes og kunders værdier – de værdier, som mange virksomheder stolt fremhæver – over for driften og forretningens nødvendigheder. Hvordan håndterer man de spændinger og udfordringer – eller endda kriser – der kan opstå som resultat? Sammen vil vi dykke ned i forskellige cases for at forstå de mekanismer, der er i spil. Vi vil også drøfte, hvordan Danmark, Norge og Sverige hver især tilgår disse udfordringer.
Deltagere
Fredrik Johansson, Senior Director, Hallvarsson & Halvarsson (Sverige)
Fredrik Johansson har i forskellige roller i næsten tredive år arbejdet med kommunikation og opinionsdannelse. De seneste tyve år har Fredrik rådgivet virksomheder i komplicerede kommunikationsudfordringer og kriser. Han har desuden arbejdet i svensk politik og for forskellige erhvervsorganisationer.
Steinar Flaa, partner og seniorrådgiver, First House (Norge)
Steinar Flaa har lang erfaring som strategisk kommunikationsrådgiver og har været en del af First House siden bureauets grundlæggelse, hvor han rådgiver kunder fra en bred vifte af sektorer. Steinar er ansvarlig for krisekommunikation hos First House og har en central rolle i planlægning og gennemførelse af blandt andet beredskabs- og krisehåndteringskurser.
Peter Goll, administrerende direktør og partner, Substantia
Peter Goll har 25 års erfaring som rådgiver og en baggrund som kommunikationsdirektør hos blandt andet Københavns Lufthavne. Peter er en erfaren kriserådgiver, der har håndteret større krisesager for en række ledende danske og internationale virksomheder inden for et bredt udvalg af sektorer.
Camilla Thorning, journalist og tidligere vært på blandt andet Deadline og DR2 Dagen, vil moderere sessionen.
