Corporate

Public Affairs hos schultz j goll
Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate Corporate

01

Krisekommunikation

God krisekommunikation handler om at forstå, hvad det er, der er den egentlige problemstilling bag krisen. Det lyder oplagt – men de fleste virksomheder kommer galt af sted, fordi de i krisehåndteringen forledes til at fokusere for meget på symptombehandling frem for at adressere den grundlæggende problemstilling, der driver krisen. Samtidig skal traditionelle medier og de sociale, interessenter, regulatorer og politikere håndteres med klar strategi, velafprøvede redskaber og metodikker og stor professionalisme. Vi rådgiver store og mellemstore virksomheder om håndtering af tillidskriser, konflikter, ulykker, it-nedbrud og meget mere. Vi er rådgivere hele vejen gennem forløbet.

02

Medie- og budskabstræning

Det gælder for alle professionelle specialister i kritiske eller krævende funktioner – topatleter, dygtige talere og professionelle ledere – at de træner, inden de skal levere deres egentlige indsats. Det er nødvendigt, både for den personlige gennemslagskraft og for det faktiske resultat. Derfor er det selvfølgelig også en fordel for topledere, at de træner deres budskaber og leveringen af dem løbende. Medie- og budskabstræning hjælper til en autentisk og overbevisende formidling.

03

Strategi

Substantia udvikler strategier med kommunikationsvirkemidler, som fokuserer på at skabe løsninger på konkrete udfordringer og fremmer forretningsmæssige mål. Vi sammentænker mål og strategier for forretning, interessenter, organisation og positionering.  Strategierne kan have forskellige navne og kan være tværgående – i form af fx forretningsudvikling og -strategier, grundfortælling, kommunikationsstrategi. Og der kan være tale om specialiserede strategier inden for Public Affairs, udvikling af kommunikationsindsatsen i forskellige geografier og på tværs af forretningsenheder m.v. Det gennemgående fokus for os er, at strategierne skal være eksekver- og målbare og give mening i hverdagens konkrete arbejde.

04

Public Affairs

De politiske beslutningsprocesser forandrer sig både internationalt, nationalt og i kommunerne. Der er nye krav fra politikerne – og nye muligheder for både virksomheder og NGO’er i forhold til at skabe og forme fremtidens lovgivning. Substantia bidrager til politikudvikling og nye løsninger gennem innovation og partnerskaber. Det langsigtede perspektiv kalder vi Agenda Setting. Det kortsigtede er vi ikke bange for at kalde lobbyisme.

05

Corporate PR

Alle virksomheder og organisationer rummer viden. Viden i form af nyheder, indsigter, holdninger, trends, tal, fakta om forretningen og dens resultater, mennesker, knowhow. Viden, som i langt de fleste tilfælde fortjener at blive delt. Internt og eksternt – i de rigtige kanaler. Substantia hjælper med at finde de relevante historier. Vi omsætter og oversætter viden til gode vinkler. Vi skriver og producerer i genrer og kanaler, der passer til formålet.

06

Grundfortælling

Virksomhedens grundfortælling, det vil sige dens værdier, strategi og identitet, skal gennemsyre alle kommunikationsaktiviteterne, både i den daglige ledelse, den mundtlige og skriftlige kommunikation og PR-aktiviteterne. Der er således ikke nødvendigvis tale om mere kommunikation, snarere om mere præcis kommunikation gennem netværk, personlige kontakter og presse.

07

IR kommunikation m.m.

Den rette kommunikation er afgørende i forbindelse med opkøb, frasalg og børsintroduktioner. Klar kommunikation af strategi, de rette historier om ledelsen, positionering af virksomheden og dens forretningsområder samt mitigering af risici har direkte indflydelse på værdiansættelse og værdiskabelsen. Substantia rådgiver om finansiel kommunikation og Investor Relations, og vi lægger en PR-køreplan for transaktioner, IPO’er og indsatser for at rejse kapital.

08

Analyser

Hvilken opfattelse har målgrupper og stakeholders – kunder, borgere, brugere, politikere og beslutningstagere – af virksomheden? Og hvordan udvikler kendskabet og virksomhedens omdømme og position sig år efter år? Formålet med omdømmeanalyser, interessentanalyser og kendskabsanalyser er at undersøge sammenhængen mellem virksomhedens ønskede profil og opfattelsen hos målgrupper og stakeholders.

Substantia foretager omdømmeanalyser, interessentanalyser og kendskabsanalyser. Vi er specialister i analyser med afsæt i eksplorative, dybdegående interviews – og den kvantitative dataindsamling laver vi i samarbejde med anerkendte analyseinstitutter.

09

Rekruttering

Den rigtige og professionelle rekrutteringsproces handler om at bringe den rigtige person med de rette værdier, den rette indstilling og de rette kompetencer om bord i virksomheden. Værdien af at finde den rette person er stor, og omkostingerne ved at ramme forkert er mærkbar.

Den rette rekrutteringstilgang og -proces sikrer, at den nye leder eller specialist er det rigtige match med virksomhedens behov. Og den rette rekrutteringsproces værner mod det tab, det medfører i både tid og ressourcer at ramme forkert.

projekter projekter projekter projekter projekter projekter projekter projekter projekter projekter projekter projekter projekter projekter projekter

Se relevante corporate-projekter

01 Zirq Solutions

Zirq Solutions

Zirq Solutions er ejet af Norsk Gjenvinning-koncernen, som i dag er Norges største leverandør af genanvendelse- og miljøtjenester. En strategi for PR- og PA-aktiviteter havde betydning for Zirq Solutions position på det danske marked.

Læs mere
Læs mere
02 Plesner

Plesner

Plesner er et af landets førende advokatfirmaer. En kommunikationsstrategi, som understøtter firmaets forretningsstrategi, havde til formål at styrke Plesners allerede gode position og omdømme. 

Læs mere
Læs mere
03 Microsoft Danmark

Microsoft Danmark

Digitaliseringens mange muligheder skal ikke styres af, hvad der er teknisk muligt – heller ikke, når det kommer til kunstig intelligens. Substantia har i samarbejde med Microsoft lanceret Forum for Digital Bæredygtighed, der skal skabe en prioriteret portefølje af anbefalinger på tværs af samfund, virksomheder og borgere.

Læs mere
Læs mere
04 Herlev Hospital

Herlev Hospital

Udviklingen af en grundfortælling var med til at samle organisationen og dens interessenter på fælles grundlag.

Læs mere
Læs mere
05 Forum om ulighed i kronisk sygdom

Forum om ulighed i kronisk sygdom

En række centrale aktører på tværs af politik, myndigheder, vidensinstitutioner, civilsamfund og erhverv inden for det sundhedspolitiske felt, er gået sammen om at undersøge, hvad vi kan gøre for at belyse den stigende ulighed i kronisk sygdom.

Læs mere
Læs mere
06 Tunn3l

Tunn3l

Når Cityringen Sydhavn åbner i 2024, bliver den sydlige del af København forbundet med hele metrosystemet.

Læs mere
Læs mere
07 The Old Irish Pub

The Old Irish Pub

Den populære pubkæde Old Irish Pub har i en årrække været på en ambitiøs vækstrejse. Med support og rådgivning i salgsprocessen blev barkædens værdi tydeliggjort for kunder og investorer – før, under og efter salget.

Læs mere
Læs mere
08 BoStad

BoStad

Med en ESG-rapport og løbende kommunikationsrådgivning har BoStad stillet skarpt på sin identitet og sin rolle på den grønne agenda.

Læs mere
Læs mere

Vores kompetencer

Vores rådgivere er et hold af erfarne kræfter, der har prøvet det meste. Arbejdet for danske og globale virksomheder. Arbejdet politisk, kommercielt og ledelsen af virksomheder i de sektorer, vi er specialister i: Infrastruktur, energi, pharma, professional services og den offentlige sektor.

Mød vores specialister

Peter Goll

Læs mere

Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll Peter Goll
Peter Goll
Peter Goll er Administrerende Direktør & Partner hos Substantia og har 25 års erfaring som kommunikationsrådgiver og 20 år som leder med kommercielt ansvar, bl.a. som kommunikationsdirektør hos Københavns Lufthavn og har arbejdet som rådgiver inden for en lang række virksomheder med corporate kommunikation, Public Affairs, kriserådgivning, digital kommunikation, PR og positionering.
Louise Helstrup Guldager

Læs mere

Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager Louise Helstrup Guldager
Louise Helstrup Guldager
Louise Helstrup Guldager er Partner og Director of PR & Crisis Management hos Substantia. Hun har arbejdet med PR, medier, strategisk kommunikation og krisekommunikation på begge sider af bordet i 17 år – de sidste 4 år hos Substantia. Louise rådgiver og træner administrerende direktører, bestyrelsesmedlemmer og ledere i den private og offentlige sektor med at opbygge og beskytte deres omdømme.
Frank Laybourn

Læs mere

Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn Frank Laybourn
Frank Laybourn
Frank Laybourn er Director of Public Affairs hos Substantia. Frank har mere end 20 års kommerciel og ledelsesmæssig erfaring fra den offentlige og private sektor, bl.a. som tidligere direktør for market access og corporate affairs i medicinalvirksomheden GlaxoSmithKline og har rådgivet både globale og nationale virksomheder om public affairs, kommunikation og dagsordensætning.

Interesseret i at høre mere om vores corporate-ydelser?

Kontakt Peter for at høre mere
Kontakt
Kontakt