
Holbøll
Siden grundlæggelsen i 1947 har Holbøll været på en lang rejse. Med en ny grundfortælling er kursen sat for fremtiden – med en respekt for og hyldest til fortiden.
Vi har som rådgivere tidligere selv haft job med både ledelse og ansvar for at skabe kommercielle resultater. Og vi omsætter vores kompetencer med skarp tænkning, samarbejde og en sans for processer.
01
God krisekommunikation handler om at forstå, hvad det er, der er den egentlige problemstilling bag krisen. Det lyder oplagt – men de fleste virksomheder kommer galt af sted, fordi de i krisehåndteringen forledes til at fokusere for meget på symptombehandling frem for at adressere den grundlæggende problemstilling, der driver krisen. Samtidig skal traditionelle medier og de sociale, interessenter, regulatorer og politikere håndteres med klar strategi, velafprøvede redskaber og metodikker og stor professionalisme. Vi rådgiver store og mellemstore virksomheder om håndtering af tillidskriser, konflikter, ulykker, it-nedbrud og meget mere. Vi er rådgivere hele vejen gennem forløbet.
02
03
Substantia udvikler strategier med kommunikationsvirkemidler, som fokuserer på at skabe løsninger på konkrete udfordringer og fremmer forretningsmæssige mål. Vi sammentænker mål og strategier for forretning, interessenter, organisation og positionering. Strategierne kan have forskellige navne og kan være tværgående – i form af fx forretningsudvikling og -strategier, grundfortælling, kommunikationsstrategi. Og der kan være tale om specialiserede strategier inden for Public Affairs, udvikling af kommunikationsindsatsen i forskellige geografier og på tværs af forretningsenheder m.v. Det gennemgående fokus for os er, at strategierne skal være eksekver- og målbare og give mening i hverdagens konkrete arbejde.
04
De politiske beslutningsprocesser forandrer sig både internationalt, nationalt og i kommunerne. Der er nye krav fra politikerne – og nye muligheder for både virksomheder og NGO’er i forhold til at skabe og forme fremtidens lovgivning. Substantia bidrager til politikudvikling og nye løsninger gennem innovation og partnerskaber. Det langsigtede perspektiv kalder vi Agenda Setting. Det kortsigtede er vi ikke bange for at kalde lobbyisme.
05
Alle virksomheder og organisationer rummer viden. Viden i form af nyheder, indsigter, holdninger, trends, tal, fakta om forretningen og dens resultater, mennesker, knowhow. Viden, som i langt de fleste tilfælde fortjener at blive delt. Internt og eksternt – i de rigtige kanaler. Substantia hjælper med at finde de relevante historier. Vi omsætter og oversætter viden til gode vinkler. Vi skriver og producerer i genrer og kanaler, der passer til formålet.
06
Virksomhedens grundfortælling, det vil sige dens værdier, strategi og identitet, skal gennemsyre alle kommunikationsaktiviteterne, både i den daglige ledelse, den mundtlige og skriftlige kommunikation og PR-aktiviteterne. Der er således ikke nødvendigvis tale om mere kommunikation, snarere om mere præcis kommunikation gennem netværk, personlige kontakter og presse.
07
Den rette kommunikation er afgørende i forbindelse med opkøb, frasalg og børsintroduktioner. Klar kommunikation af strategi, de rette historier om ledelsen, positionering af virksomheden og dens forretningsområder samt mitigering af risici har direkte indflydelse på værdiansættelse og værdiskabelsen. Substantia rådgiver om finansiel kommunikation og Investor Relations, og vi lægger en PR-køreplan for transaktioner, IPO’er og indsatser for at rejse kapital.
08
Hvilken opfattelse har målgrupper og stakeholders – kunder, borgere, brugere, politikere og beslutningstagere – af virksomheden? Og hvordan udvikler kendskabet og virksomhedens omdømme og position sig år efter år? Formålet med omdømmeanalyser, interessentanalyser og kendskabsanalyser er at undersøge sammenhængen mellem virksomhedens ønskede profil og opfattelsen hos målgrupper og stakeholders.
Substantia foretager omdømmeanalyser, interessentanalyser og kendskabsanalyser. Vi er specialister i analyser med afsæt i eksplorative, dybdegående interviews – og den kvantitative dataindsamling laver vi i samarbejde med anerkendte analyseinstitutter.
Siden grundlæggelsen i 1947 har Holbøll været på en lang rejse. Med en ny grundfortælling er kursen sat for fremtiden – med en respekt for og hyldest til fortiden.
Med spidse facader og karakteristiske konturer er Kaktustårnene blevet en del af Københavns skyline. Op til lanceringen, opstod der behov for en klar fortælling og kommunikation om projektet.
LIEWOOD designer og producerer accessories, tøj og interiør i nordisk stil til babyer og små børn. Med en nyudviklet forretningsstrategi og et stærkt brandhouse blev virksomheden rustet til at forfølge drømmen om at blive Europas stærkeste livsstilsbrand.
Med en international, digital kampagne blev der skabt opmærksomhed om det vigtige arbejde, der udføres af enkeltpersoner, virksomheder, NGO’er, regeringer og lokalsamfundene selv for at sikre vand til alle.
Naturkraft er en oplevelsespark ved Ringkøbing, hvor du kan komme tæt på den vestjyske natur. Op til åbningen af parken i 2020, satte en strategisk kommunikationsindsats fokus på åbningen og Naturkrafts identitet som en katalysator for den grønne omstilling.
Lex Deux, virksomheden der startede med en enkel hvid T-shirt, er i dag et livsstilsbrand i 23 forskellige lande fordelt på 800 europæiske butikker. Med fokus på bæredygtighed, ’legacy’ og dedikation griber en grundfortælling og strategi Lex Deux’ visioner for fremtiden.
Vores rådgivere er et hold af erfarne kræfter, der har prøvet det meste. Arbejdet for danske og globale virksomheder. Arbejdet politisk, kommercielt og ledelsen af virksomheder i de sektorer, vi er specialister i: Infrastruktur, energi, pharma, professional services og den offentlige sektor.
Læs mere
Læs mere
Læs mere