Bain

Gennem en strategisk PR-indsats fik Bain indfriet ønsket om at markere sig tydeligt med nordisk rækkevidde. 

Kort og godt

Situation

I april 2020 gik Bain & Company og danske QVARTZ formelt sammen under ét navn. Med det kombinerede Bain Nordics indtrådte derfor også ønsket om at positionere og markere sig tydeligt med nordisk rækkevidde. At forstå den nordiske model og tankegang var fra starten en af QVARTZ’ store styrker – og derfor helt nærliggende at føre videre til Bain Nordics også.

Løsning

Løsningen bestod af en strategisk og proaktiv PR-indsats, som især havde fokus på at positionere Bain som en virksomhed med bred nordisk rækkevidde. Mere end 60 procent af alle Global Fortune 500-virksomheder har samarbejdet med Bain – hvorfor et naturligt mål for PR-indsatsen var at positionere Bains tjenester og produkter som innovative og brancheførende. Med en virksomhed som Bain, der producerer professionelt og omfangsrigt indhold globalt, er vi hos Substantia glade for at have taget del i rejsen.  

Resultat

Den strategiske PR-indsats var med til at formidle Bains tjenester og produkter som innovative og brancheførende. Ydermere var indsatsen med til at fortælle historien om virksomheden under fusionen.  

Beskrivelse

Bain & Company er et globalt konsulentfirma, der tilbyder high-end rådgivningsydelser til multinationale, lokale og hurtigt voksende scale-up virksomheder rundt om i verden. På tværs af 64 kontorer i 39 lande arbejder Bain sammen med sine kunder med en fælles ambition om at opnå ekstraordinære resultater og omdefinere industrier. Bains 10-årige forpligtelse til at investere mere end $1 milliard i pro bono-tjenester er med til at bringe ekspertise og indsigt til organisationer, der tackler nutidens presserende udfordringer inden for blandt andet uddannelse, social retfærdighed og miljø. 

Link til hjemmeside: www.bain.com 

Interesseret i at høre mere om vores cases og ydelser?

Kontaktperson

Ræk ud til Louise, hvis du er interesseret i at høre mere om projektet, og hvordan vi kan hjælpe dig.

Kontakt
Kontakt