Efter en toårig historisk renovering, slog Designmuseum Danmark endelig dørene op igen i sommeren 2022. Med en PR-indsats blev disse budskaber tydeliggjort, så den eksterne kommunikation satte et markant aftryk med nyheden om genåbningen.
Efter en toårig historisk renovering slog Designmuseum Danmark endelig dørene op igen i sommeren 2022. Museets samlinger, bibliotek og arkiver udgør det centrale videnscenter for den designhistoriske forskning i Danmark og med de mange nye udstillinger samt den gennemgribende renovering, taler museets fortælling ind i flere dagsordensættende temaer. Eksempelvis emner som kulturarv, bevaring og nytænkning af rollen som kulturformidler. Ønsket var en PR-indsats, der bidrager til at tydeliggøre og underbygge dette, så den eksterne kommunikation sætter et markant aftryk med nyheden om genåbningen.
Løsningen blev en strategisk PR-indsats med formålet at bistå og tilrettelægge pressehåndteringen i forbindelse med genåbningen. Pressehåndteringen sikrer, at budskaberne om museet og museets arbejde når bredt ud i en national PR-dækning, der synliggør Designmuseum Danmark og skaber øget kendskab og relevans til de rette målgrupper.
Presseindsatsen formidler museets kompetencer, historie, værdier og visioner op til – og under – genåbningen. Kommunikationen tegner et relevant billede af museet på en måde, som kan anvendes både i PR-arbejdet nu og fremadrettet af Designmuseum Danmark selv.
Med en unik placering i midten af Københavns historiske centrum, mellem turistmagneter, havnebade, virksomheder og gallerier udgør Designmuseum Danmark et levende arbejdsarkiv og indgang til Danmark som designdestination. I dag er museet et af Nordens centrale udstillingssteder for dansk og international, industriel design, kunstindustri og kunsthåndværk.
Link til hjemmeside: designmuseum.dk
Ræk ud til Louise, hvis du er interesseret i at høre mere om projektet, og hvordan vi kan hjælpe dig.