Færchfonden

Med en ny kommunikationsstrategi blev der sat en klar retning for, hvordan Færchfonden skal positionere sig som professionel medudvikler af Nordvestjylland.

Kort og godt

Situation

Færchfonden er en erhvervsdrivende fond, der investerer i og understøtter Nordvestjyllands foretagsomhed, vækst og tiltrækningskraft. Fonden oplevede et skærpet fokus på deres forretningsmæssige virke, og ønskede med det at tydeliggøre deres position, styrke deres fortælling og som samarbejdspartner at sætte Nordvestjylland på landkortet.

Løsning

Kommunikationsstrategien med navnet “Tydelighed omkring det, vi gør” blev udviklet med taktiske greb til, hvordan Færchfonden i fremtiden skal positioneres for at øge kendskabsgraden. Strategien klarlagde fondens brandmæssige styrkepositioner og deres markedsposition som professionel medudvikler af Nordvestjylland. 

Resultat

Indsatsen etablerede et forpligtende ejerskab til Færchfondens retning og opnåede en fælles forståelse af det strategiske spillerum. Det gav fonden ’fylde’ og relevans og byggede fondens legitimitet nationalt. 

Beskrivelse

Færchfonden er en erhvervsdrivende fond, der blev stiftet i 1984 af Kirsten og Jørgen Færch. Færchfonden investerer i og understøtter Nordvestjyllands foretagsomhed, vækst og tiltrækningskraft, hvor de arbejder målrettet med projekter inden for iværksætteri, erhverv, kultur og uddannelse. 

Link til hjemmeside: https://faerchfonden.dk/

Interesseret i at høre mere om vores cases og ydelser?

Kontaktperson

Ræk ud til Frank, hvis du er interesseret i at høre mere om projektet, og hvordan vi kan hjælpe dig.

Kontakt
Kontakt