KPMG

En ny position skal bidrage til virksomhedens arbejde med at styrke deres tilstedeværelse på det danske marked og har endvidere som mål at styrke KPMGs omdømme blandt kerneinteressenter. 

Kort og godt

Situation

KPMG er globalt set et af ‘The Big Four‘ – de fire store revisionsvirksomheder. I Danmark har KPMG dog tidligere haltet efter de andre tre, og derfor har man arbejdet intensivt på at indhente dem, hvilket gør, at KPMG de seneste år har været den hurtigst voksende virksomhed i revisions- og rådgivningsbranchen. ​Med afsæt i virksomhedens vækst og fortsatte mål om definitivt at indhente aktører, rakte KPMG ud til Substantia for at få hjælp til en positionering og efterfølgende aktivering af positionen på det danske marked.

Løsning

Udarbejdelsen af en ny positionering omfattede et målrettet udviklingsforløb, der indbefattede en konkurrentanalyse, interviewforløb med nøglemedarbejdere på tværs af KPMGs kompetenceområder, Value Propositions for KPMG på tværs af forretningen samt udvikling af KPMGs nye positionering på forskellige parametre. Gennem arbejdsmøder og workshop blev strategien forankret internt.

Resultat

Det fysiske slutprodukt består af en præsentation samt en visuel sammenfatning (infografik). KPMGs nye position skal bidrage til virksomhedens arbejde med at styrke deres tilstedeværelse på det danske marked og har endvidere som mål at styrke KPMGs omdømme blandt kerneinteressenter. 

Beskrivelse

KPMG Danmark er en del af et globalt netværk, som er til stede i 145 lande med over 236.000 medarbejdere fordelt over hele verden. Ved at kombinere et globalt udsyn med omfattende lokalkendskab skaber KPMG langsigtet værdi ved at levere stærke indsigter med mennesket i centrum. Udover deres hovedkontor i København, er KPMG også regionalt til stede i Odense, Hellerup, Fredericia, Aarhus og Aalborg. På tværs af deres kontorer, arbejder virksomheden med alle slags rådgivnings- og revisionsopgaver.

Link til hjemmeside:  kpmg.com

Interesseret i at høre mere om vores cases og ydelser?

Kontaktperson

Ræk ud til Peter, hvis du er interesseret i at høre mere om projektet, og hvordan vi kan hjælpe dig.

Kontakt
Kontakt