Kræftens Bekæmpelse

Gennem en kampagne- og informationsindsats blev der skabt øget klarhed om HPV-vaccinen, med et mål om at sikre en høj vaccinationstilslutning blandt alle socialgrupper.

Kort og godt

Situation

Kræftens Bekæmpelse arbejder for at bekæmpe kræft gennem forskning og forebyggelse. Organisationen så et behov for at styrke og skabe klarhed omkring de væsentligste budskaber om HPV-vaccinen i et mediebillede, hvor det bliver mærkbart sværere at holde fokus.

Løsning

I et tæt partnerskab mellem Kræftens Bekæmpelse, Sundhedsstyrelsen og Lægeforeningen, drev Substantia en fælles og målrettet kampagne- og informationsindsats: ”Stop HPV – bliv vaccineret”. Indsatsen bestod bl.a. af podcasten ‘Sidste Stik’, hvor udvalgte kendte profiler sammen belyste aktuelle vinkler og temaer, samt en landsdækkende PR-indsats med målet om at sikre høj vaccinationstilslutning blandt alle socialgrupper.

Resultat

Kampagnen satte lys på mærkesagen, og ved udgangen af 2021 havde informationsindsatsen nået ud til 90 procent af målgruppen. Indsatsen skabte bred mediedækning, landsdækkende omtale og mobiliserede opinion. 

Beskrivelse

Kræftens Bekæmpelse er Danmarks største sygdomsbekæmpende organisation og patientforening og arbejder for at bekæmpe sygdommen kræft gennem forskning, forebyggelse, støtte og rådgivning til patienter og pårørende. 

 Link til hjemmeside: www.cancer.dk 

Interesseret i at høre mere om vores cases og ydelser?

Kontaktperson

Ræk ud til Louise, hvis du er interesseret i at høre mere om projektet, og hvordan vi kan hjælpe dig.

Kontakt
Kontakt