Sydbank

Med et nyt samlet strategiprodukt er der udviklet en fortælling på tværs af nøgleinteressenter, som skal være med til at samle medarbejdere, kunder og interessenter.

Kort og godt

Situation

Sydbanks Grundfortælling – Bare Bank – er bankens sproglige kerne. Den fortælling, der samler medarbejdere, kunder og interessenter, fordi den giver mening og dermed sammenhængskraft for hele virksomheden. Den er internt forankret, den guider aktiviteterne – og den er udgangspunktet for al ekstern kommunikation. Sydbanks kommunikationsplan er udviklet i 2020 – i en situation, hvor grundfortællingen er afsættet, hvor banken står stærkt som Danmarks Erhvervsbank, bank for rygraden af dansk erhvervsliv. 

Løsning

Løsningen bestod af et strategiforløb, hvor bestyrelsen, direktionen og en samlet ledelsesgruppe på +25 ledere i en samlet proces identificerede strategiens væsentligste temaer, etablerede et forpligtende ejerskab til bankens retning og opnåede en fælles forståelse af det strategiske spillerum. 

Resultat

Projektets samlede udkomme var et samlet strategiprodukt, som Sydbanks ledelse kan arbejde videre med, dels faciliteringen af en sammenhængende proces, der skaber ejerskab og retning. Grundfortællingen adresserer klart Sydbanks position i forhold til de mange forandringer sektoren påvirkes af fra kunder, myndigheder og politikere. For Sydbank er positionen klar – og kommunikationsopgaven defineret.

Beskrivelse

Sydbank er bank for rygraden af dansk erhvervsliv, og de privatkunder, der sætter pris på professionel rådgivning i Danmark og i Nordtyskland. Med 2.100 engagerede medarbejdere organiseret i 13 områder er Sydbank stor nok til at være dygtig og lille nok til at være nærværende.

Link til hjemmeside:  www.sydbank.dk 

Interesseret i at høre mere om vores cases og ydelser?

Kontaktperson

Ræk ud til Peter, hvis du er interesseret i at høre mere om projektet, og hvordan vi kan hjælpe dig.

Kontakt
Kontakt