Med en strategisk PR-indsats fik Unicon lagt grundlaget for at positionere sig som den mest fremtrædende bæredygtighedsaktør på markedet for færdigbeton.
Byggeriet er under forandring. Byggeribranchen er en traditionel branche i opbrud, hvor bæredygtighed og partnerskaber er The New Normal. Unicon A/S er Danmarks førende producent og leverandør af færdigblandet beton. I den rolle vil Unicon bidrage markant med grønne løsninger og initiativer for byggeriet i Danmark ved at etablere og indtage en fremtrædende bæredygtighedsposition. Med en investering fra Innovationsfonden, der er ledet af Teknologisk Institut, skal Unicon bygge videre på FUTURECEM™-cement, der giver op mod 30 procent lavere CO2 -aftryk.
Unicon har en stærk brandplatform, der gennemsyrer visioner, ambitioner, holdninger, egenskaber, værdier, udbytter, strategisk rolle og løfte til markedet. Løsningen bestod således af en strategisk PR-indsats, som havde til formål at positionere Unicon som den mest fremtrædende bæredygtighedsaktør på markedet for færdigbeton.
PR-indsatsen var med til at skabe positionering i både kommercielle, politiske og samfundsmæssige arenaer gennem relevant eksponering, partnerskaber og dialog.
Unicon A/S er Danmarks førende producent og leverandør af færdigblandet beton til både private og professionelle kunder. Siden grundlæggelsen i 1926 har virksomheden opbygget en stor teknisk ekspertise og et veldokumenteret produktprogram. Med 33 betonfabrikker kan Unicon som de eneste levere i hele landet.
Link til hjemmeside: www.unicon.dk
Ræk ud til Louise, hvis du er interesseret i at høre mere om projektet, og hvordan vi kan hjælpe dig.