Unicon

Med en strategisk PR-indsats fik Unicon lagt grundlaget for at positionere sig som den mest fremtrædende bæredygtighedsaktør på markedet for færdigbeton.

Kort og godt

Situation

Byggeriet er under forandring. Byggeribranchen er en traditionel branche i opbrud, hvor bæredygtighed og partnerskaber er The New Normal. Unicon A/S er Danmarks førende producent og leverandør af færdigblandet beton. I den rolle vil Unicon bidrage markant med grønne løsninger og initiativer for byggeriet i Danmark ved at etablere og indtage en fremtrædende bæredygtighedsposition. Med en investering fra Innovationsfonden, der er ledet af Teknologisk Institut, skal Unicon bygge videre på FUTURECEM™-cement, der giver op mod 30 procent lavere CO2 -aftryk.  

Løsning

Unicon har en stærk brandplatform, der gennemsyrer visioner, ambitioner, holdninger, egenskaber, værdier, udbytter, strategisk rolle og løfte til markedet. Løsningen bestod således af en strategisk PR-indsats, som havde til formål at positionere Unicon som den mest fremtrædende bæredygtighedsaktør på markedet for færdigbeton. 

Resultat

PR-indsatsen var med til at skabe positionering i både kommercielle, politiske og samfundsmæssige arenaer gennem relevant eksponering, partnerskaber og dialog.

Beskrivelse

Unicon A/S er Danmarks førende producent og leverandør af færdigblandet beton til både private og professionelle kunder. Siden grundlæggelsen i 1926 har virksomheden opbygget en stor teknisk ekspertise og et veldokumenteret produktprogram. Med 33 betonfabrikker kan Unicon som de eneste levere i hele landet.  

Link til hjemmeside: www.unicon.dk 

Interesseret i at høre mere om vores cases og ydelser?

Kontaktperson

Ræk ud til Louise, hvis du er interesseret i at høre mere om projektet, og hvordan vi kan hjælpe dig.

Kontakt
Kontakt