Substantia har mange års erfaring i medie- og budskabstræning og ved, hvad det kræver og betyder at kunne levere sine budskaber skarpt. Vi har selv arbejdet med, for og hos flere førende danske og internationale medier og kender de niveauer, der ligger gemt her, når man skal stå på mål. Vi hjælper store og små virksomheder, træner enkeltpersoner og hold, og arbejder med eksterne og interne løsninger og kommunikation. Det kan vi, fordi vi har prøvet det selv. Hos Substantia har vi selv været medværter i TV, optræder løbende i medierne, har seniorrådgivere, der har arbejdet med graver-journalistik og kritiske interviews i årevis, vi har været redaktør på flere danske medier, og vi har journalister, der selv har gennemført hundredevis af personlige interviews.
Større gennemslagskraft med medietræning
Substantia træner og dygtiggør med medietræning toplederen, så du i din optræden fremstår professionelt, troværdigt og med selvtillid. Det kræver såvel forberedelse som kontrol over alt fra sprog til toneleje – og det er altafgørende at vide, hvordan man kan engagere sit publikum. Når du er igennem medietræningen, er målet, at du kan:
- Bevare overblikket og roen under et interview
- Levere dine budskaber – også når du kun har sparsom tid til rådighed
- Fremstå som den bedste version af dig selv – også på skærmen
- Føle dig tryg ved mødet med journalisten eller forsamlingen
Hvem har brug for medietræning?
Medie- og budskabstræning er aktuelt for personer og virksomheder, der skal kommunikere budskaber tydeligt ud bredt i store organisationer, som for eksempel store forsamlingsmøder, video opdateringer sendt ud til flere hundrede medarbejdere i forskellige funktioner, personer, der skal være talsperson og kunne stå på mål for budskaber og mestre greb som ”bridging” og key messages framing, og endelig for topchefer og ledere, der har behov for at opjustere deres personlige gennemslagskraft.